tirsdag den 15. november 2011

Tirsdag d.15.november


Målgruppe:
*Børnefamilier
Ud fra kompasmodellen er vores målgruppe placeret i det moderne-fællesskabs orienterede segment. Personerne i dette segment har ofte stiftet familie. 
Vores målgruppe, kernefamilien, vælger at bo i de større byer øst for Storebælt. De har en akademisk uddannelse og arbejder ofte inden for uddannelsessektoren, forvaltning og sygehusvæsnet. Det er en gruppe af mennesker, der har fokus på samfundet og social ansvarlighed. De er kulturelle og går op i kunst: teater, museum, bibliotek, udstillinger etc.. Desuden interesserer de sig for helse og økologi. Politisk stemmer vores målgruppe rødt.

Afsender:
*Køge kommune
Køge kommune har bedt os om at lave en kampagne, som skal være en del af  koege.dk. Vores kampagne skal reklamere og sælge Køge bedst muligt.

Indhold:
*Informationskampagne
Vores mål er at oplyse målgruppen således at de finder det spændende og attraktivt at bo i en kommune som Køge.
Indholdsmæssigt vil der være relevante oplysninger ud fra 3 kategorier; familie, fremtid og erhverv.

Medie:
*Kampagnewebsite
Gennem koege.dk
Internettet er det bredeste medie at kommunikere ud til kunden via. Der udover har vi lavet plakater, der skal reklamere for koege.dk og deres nye kampagne (vores site).

Miljø:
*Kommunikation
Vores målgruppe er ”privilegerede” – de har muligheden for at gå på internettet via computere og bruge aps.  

Udformning:
*Kampagne
Via mediet, koege.dk, udvikler vi en informationshjemmeside, hvor der er udformet leg som f.eks. skattejagt for børnene og deres familie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar